2011. március 17., csütörtök

Zabos-vaníliás cookie

Igazából zabos-vaníliás keksznek (alias zabfalat) indult a dolog, de valami nem működött rendesen és végül cookie lett belőle. Hiába hűtöttem a tésztát majd másfél napig, nem lett szeletelhető a tészta, mint ahogy a recept szerint kellett volna legyen. Így szeletelés helyett kis labdacsokat gyártottam belőle és a sütőpapíros tepsin egy picit kilapítottam őket. De így is finom lett - a recept tényleg nagyon jó, egyszerű és semmi extra nem kell hozzá és akár 1-2 nappal korábban is össze lehet dobni, majd mehet a hűtőbe -, csak ezért merészeltem most közzé tenni. A recept Rachel Allen: Bake! c. könyvében jelent meg, és a Kell egy recept oldalán találtam rá. Szerintem fogok még vele kísérletezni, mert megéri a fáradtságot...


Hozzávalók:
10 dkg vaj/margarin
5 dkg porcukor/világos lágy nádcukor
1/2 vaníliarúd kikapart belseje
10 dkg liszt
1/4 teáskanál sütőpor
5 dkg zabpehely (én nagyot használtam, de talán jobb a kis szemű)

  1. A margarint keverjük habosra a cukorral és a vaníliával, majd keverjük össze az összes többi hozzávalóval.
  2. Ha összeállt, tegyük folpackba és hengergessünk belőle egy kb. 5 cm átmérőjű hengert. Most mehet a hűtőbe (akár 1 napra is!).
  3. Sütés előtt a hengerből vágjunk 0,5 cm vastag darabokat és kb. 12 perc alatt süssünk meg a kekszeket. Mielőtt leszednénk a kész kekszeket a sütőpapírról, várjunk egy keveset!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...