2011. március 20., vasárnap

Kardamomos aprósütemény

Az elmaradhatatlan vasárnapi keksz receptje következik. Még tavaly karácsony környékén elmentettem egy kandiscukros kardamomsüti receptjét, amit Csibénél láttam. Karácsonyra akartam volna megsütni, de aztán úgy hozta az élet, hogy nem lett az egészből semmi (nem először, és nem is utoljára! :))). Pedig ez is az a fajta keksz, amit szeretek: egyszerű recept, gyorsan megvan, szinte semmi extra hozzávaló (kivéve a kandiscukrot, amit én nem tartok otthon) nem kell hozzá, és viszonylag kis mennyiség lesz belőle. Mivel (még mindig) nem volt itthon kandiscukor, azt egyszerűen kihagytam belőle (igazából azt sem tudom, hogy milyen íze lehet) és egy picit növeltem a nádcukorral helyettesített cukor mennyiségét. Szerintem ezzel az aprócska változtatással együtt finom lett a végeredmény!


Hozzávalók:
7,5 dkg vaj
8 dkg világos lágy nádcukor
1 db tojás
15 dkg liszt
1/2 kk. sütőpor
1 csipet só
fél tk őrölt zöld kardamom
2-3 ek porcukor (a hempergetéshez)
(ha van 8 dkg apró darabokra tördelt barna kandiscukor)
  1. A vajat a cukorral keverjük habosra, majd adjuk hozzá a tojás és azzal is keverjük el.
  2. Közben a lisztet keverjük el a sóval, a kardamommal és a sütőporral, és dolgozzuk ezt az elegyet jól össze a vajas keverékkel.
  3. Ha összeállt, tegyük egy kis időre a hűtőbe, hogy a vaj visszahűlhessen. Ha ez megtörtént, sütőpapíros tepsire gyártsunk kis labdacsokat belőle és (180 fokon) kb. 12 perc alatt süssük meg őket!
  4. Ha a kész sütemények egy picit kihűltek, a porcukrot tegyük egy hűtőzacskóba és forgassuk meg benne őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...