2011. március 22., kedd

Ír krumplileves

Vagy csak majdnem az, nem tudom..., nevezzük talán könnyített verziónak! Elég sok recept kering a neten, én az egyik (amerikai?) blogon találtam egy viszonylag gyorsan elkészíthető (light) változatot, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez a recept teljesen autentikus lenne. Ráadásul, még egy kicsit egyszerűsítettem is a recepten, csak hogy gyorsabban elkészüljön! Ha valakinek van rá igénye, a kész levest lehet sült bacon kockákkal, apróra vágott metélőhagymával vagy akár tejföllel is tálalni. Sok recept azt írja, hogy tejet is kell (1-1,5 csésze) hozzá önteni és úgy turmixolni, az ehhez hasonló változatot is érdemes lehet kipróbálni. Találtam egy magyar blogot is, ahol egy érdekes lakto-vega változat található! Én most tálaláskor csak egy kevés tejszínt öntöttem a leves tetejére és egy ágacska rozmaringot tettem rá, hogy fotogénebb legyen! Kinézetre volt már egy hasonló leves a blogon, a sárgarépás-póréhagymás krémleves mustárral, de ízre ez más, itt a krumpli dominál, bár ebben is van sárgarépa.


Hozzávalók:
50 dkg krumpli
15 dkg sárgarépa (2 közepes)
1 nagy fej hagyma
1 l húsleves (vagy 1 kocka és kevés só)
őrölt bors
1 kevés vaj
1 gerezd fokhagyma
tálaláshoz tetszőleges "feltét", lásd feljebb!
  1. A krumplit kockázzuk fel, a sárgarépát várjuk fel vagy daraboljuk fel aprítógéppel, a hagymát és fokhagymát vágjuk fel. Ha ez megvan, a felforrósított vajon a hagymát pároljuk meg, majd tegyük hozzá a fokhagymát is. Jöhet a sárgarépa és krumpli, ezeket is forgassuk át egy kicsit. Szórjuk meg frissen őrölt borssal.
  2. A zöldségeket öntsük fel a levessel és főzzük puhára. Ha megpuhultak, akkor turmixoljuk le a levest, ha akarjuk, akkor most önthetjük bele a tejet. Ha ezt a változatot választottuk, akkor egy kicsit melegítsük össze az elegyünket. Ha nem, akkor lehet tálalni az általunk választott feltéttel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...