2010. május 16., vasárnap

Füstölt sajtos hús

A következő recept az egyik nagy kedvenc. Bárki kapja mindenkinek ízlik. Az eredeti recept szerint sertés tarjával kell elkészíteni, de én már próbáltam csontozott sertés karajjal, sőt csirkemellel is. Mindenhogy finom. A gyorsabb elkészítés érdekében mikróval szoktam készíteni, de sütőben is készülhet, csak úgy hosszabb ideig tart.


Hozzávalók:
40 dkg sertés karaj (lehet szeletelve csont nélkül, vagy kockákra vágva)
15 dkg füstölt sajt
1 közepes fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma

bors
pirospaprika
kevés őrölt köménymag
2 dl tejföl (érdemesebb nagyobb zsírtartalmút használni)
kevés olaj
  1. A füstölt sajtot, a hagymát és a fokhagymát lereszelem, megszóróm a fűszerekkel és összekeverem a tejföllel.
  2. A húst vagy kicsit kiklopfolom, vagy kockákra vágom, és csak enyhén sózom meg, mert egy csipetet teszek a tejfölös öntetbe is (szerintem így jobban elkeveredik majd az egészben).
  3. Egy enyhén kiolajozott jénai tálba teszem a hússzeleteket, ha szeletelve vannak és a tetejükre öntöm a tejfölös öntetet. Ha kockázott húsom van az öntetbe belekeverem a húst is, majd így mehet az enyhén kiolajozott jénaiba.
  4. Lefedve 20 percig sütöm a legnagyobb fokozaton, 800W-on. Félidőben kiveszem és megfordítom a szeleteket, vagy megkeverem egy kicsit.
Én rízzsel szeretem a legjobban, de próbáltam már tarhonyával is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...