2011. január 17., hétfő

Édes-sós földimogyorós keksz

A recept Kicsi Vú oldaláról származik, az eredeti recept Nigella Lawson – Hogyan legyünk házi istennők? könyvéből való. Egy picit variáltam az alapanyagokkal, mert nem volt itthon pl. nádcukor, és csak margarin került bele a 10 dkg vaj és 5 dkg margarin helyett, de így is finom lett. Tényleg puha és kívül omlós, bár elfelejtettem megszórni cukorral...


Hozzávalók:
7,5 dkg cukor (nádcukor)
15 dkg margarin
1 tojás
1 tk. vaníliakivonat (elhagyható, én kk. vaníliás cukrot adtam hozzá)
17,5 dkg liszt
1/3 tasak sütőpor
12,5 dkg sózott, pirított földimogyoró felaprítva
  1. A cukrot a margarinnal keverjük jól össze, adjuk hozzá a tojást és azzal is keverjük jól el. Ha ez megvan, mehet hozzá a liszt, a sütőpor és a mogyoró.
  2. Formázzunk a tésztából diónyi gombócokat tegyük tepsire őket. Egy villa segítségével lapítsuk el kicsit, így szép mintás lesz a teteje és szórjuk is meg cukorral! (Én ezt elfelejtettem...)
  3. A recept szerint előmelegített sütőben 180 fokon 8-10 percig kell sütni.

1 megjegyzés:

  1. Ezt uncsimmal megsütjük, mert imádja a kekszeket.
    Nézz be hozzám kérlek.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...