2010. július 10., szombat

Isteni finom kókuszos almatorta

Régóta olvasok gasztro blogokat és rengeteg receptet mentettem már le. Több oldalnyi elkészítésre váró link gyűlt már össze, mondanom se kell, majdnem az összes megmaradt a majd egyszer elkészítem kategóriában. Ez sütemény az egyik kivétel! A Lilla főz oldalon találtam rá, és egyből megtetszett. Imádom az almás sütiket, így kókusszal kombinálva tényleg különleges a végeredmény. Elkészíteni is könnyű, nem kellenek hozzá beszerezhetetlen hozzávalók és az eredmény valami mennyei! Finom puha marad még másnap is, ha marad belőle! Nálunk maradt, mert csak én eszem, sajnos...


Csak egy kicsit változtattam az eredeti recepten, lehagytam a torta tetejéről a mandulaforgácsot, csökkentettem a kókuszreszelék mennyiségét (kevesebb volt itthon, mint kellett volna...) és a sütés felénél nem szórtam meg a tetejét cukorral.

Hozzávalók:
15 dkg margarin
18 dkg cukor
3 tojás
5 dkg kókuszreszelék
16 dkg liszt
1 tk. sütőpor
1 dl tej
1 óriási alma (vagy 2-3 kisebb)
a piteforma kikenéséhez egy kevés margarin és zsemlemorzsa
  1. A margarint habosra keverem a cukorral, majd a 3 tojást egyesével beledolgozom.
  2. Hozzákeverem a liszttel elkevert sütőport és a kókuszreszeléket.
  3. Ha ez megvan, az almát megpucolom, apró kockákra vágom és a tejjel együtt a masszához keverem.
  4. A piteformát kikenem a margarinnal és megszórom zsemlemorzsával.
  5. Meleg sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...