2011. május 15., vasárnap

Romantikus tallér

Volt egy kezdeményezésem, a kekszes vasárnap. Egy picit hanyagoltam a dolgot az utóbbi időben, de most eszembe jutott és gyorsan csináltam egy kis gyömbéres kekszet. Olyan "gyönyörű" őszi idő van odakint, hogy egy finom tea társaságában pont jól esik megeszegetni.

Az eredeti recept Joanne Fluke Hannah Swensen titokzatos esetei sorozatából való. Ezek a regények krimik, de a történetben felbukkanó sütemények receptjei is megtalálhatóak az egyes fejezetek végén.


Hozzávalók:
10 dkg vaj
25 dkg barna cukor (szerintem a 20 dkg is elég)
1 nagy tojás felverve (vagy 2 kisebb)
2 tk. sütőpor
1/2 tk. só
2 tk. őrölt gyömbér
35 dkg liszt
házi vaníliás cukor a kekszek beszórásához
  1. A megolvasztott vajat keverjük össze a cukorral. Ha egy picit hűlt, adjuk hozzá a tojást. Keverjük hozzá a sütőport, a sót és a gyömbért. Alaposan dolgozzuk össze.
  2. Jöhet a liszt és gyúrjuk jól össze. Ha nem állna össze, akkor tegyünk bele még egy tojást.
  3. A kész tésztát legalább 1 órára tegyük a hűtőbe, de ott maradhat akár egy éjszakára is!
  4. A sütéshez melegítsük elő a sütőt 190 fokra. Közben nedves kézzel formázzunk diónyi darabokat a tésztából és tegyük a sütőpapírral kibélelt tepsire. Én nem hempergettem a golyócskákat a cukorba, hanem egyszerűen spatulával lelapítottam őket és megszórtam a vaníliás cukorral.
  5. Kb. 10-12 perc alatt megsülnek, majd mehetnek egy rácsra hűlni.
Forrás: Joanne Fluke: Egzotikus csók és gyilkosság (2006)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...